torsdag 31 oktober 2013

Vad gör jag?

Man kan väl säga att mitt experiment lyckades. Jag försvann. Helt borta i några timmar och då talar jag inte om droger, utan jag försvann in i en annan värld som jag inte besökt på länge. Jag ritade, som man sa som barn.
Vad ska vi göra?
Ska vi rita?
Ja!

Men nu kommer den tunga stenen igen att det inte känns tillräckligt. Eller, är det teckningen eller utförandet som är viktigt för mig? Samtidigt finns det en spärr inom mig som säger att mina bilder är töntiga.

Men det som lyckades var ju trots allt att mina vykort kunde sätta igång något hos mig. Idag gick jag runt på andrahandsaffärer och samlade på mig fler. Vet dock inte om det blir som jag tänkt mig, själva bilder. Detta ständiga velande Henke! Jag blir galen.

Men mitt i mitt tecknande dyk nya bilder upp och då tillbaka till självporträtt. Varför slingrar jag mig hela tiden när det kommer till teknik? Det är ju ritandet jag tycker om mest, men gör det ändå aldrig. Använder kamera och dator för att göra bilder när jag kan sätta mig vid mitt skrivbord och försvinna.

Jag har i alla fall fler idéer angående porträttbilder som både kopplas till att rita samt en slags verklighet.





 Jag fortsätter och försvinner in i en annan värld ett tag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar