söndag 27 oktober 2013

Betydelselösa kort

Jag har tänkt mycket på vykort de sista dagarna. Detta efter en resa jag gjorde förra veckan och efter mina tankar kring ordet eskapism.
När jag nu själv köper vykort på en secondhand-butik förlorar de sitt syfte. Jag antar att de redan gjort det när de hamnade på Myrornas. Deras ursprungliga syfte, att bevisa och hälsa att man är på en viss plats vid ett visst datum, har förlorats. Samtidigt tänker jag på hur de hamnat där de hamnat, oskrivna.
Någon har antagligen köpt vykort i tanken på att skicka dem, men sedan inte gjort det. Vad gör man då när man väl är "hemma" igen? Jo, antagligen hamnar de i en låda och/eller lämnas till en secondhand.


Dagens tanke var att jag skulle hitta redan skrivna och skickade vykort, men tyvärr gick jag lottlös i detta uppdrag. Kanske bättre lycka i morgon.
Nu funderar jag vad jag kan göra med dessa tomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar