fredag 11 oktober 2013

Förkylningen

Så kom den till slut. Förkylningen.
Kanske inte den värsta i mannaminne, men ändå så pass att skoljobbet blir lidande. Har legat utslagen på soffan och försökt piska fram tankar kring gestaltningen men mest funderat över vilken smak på halstabletter jag istället vill ha.

Jag samlar fortfarande på tankar kring vad jag vill och ska göra. Just nu tänker jag på gamla kartor över spelvärldar. Spel var och är en stor del av min fritid och som barn var tanken på ett spels karta otroligt lockande. Man undrade om gömda platser, hemliga skatter och trollflöjtar som gjorde att en virvelvind förflyttade rörmokaren till nästa vattenvärld.
Utifrån detta kom jag att tänka på strategispel, där kartorna oftast är uppdelade i något som kan liknas celler. Dessa celler kan övertas eller användas som markör för att förflytta sin armé eller liknande.
Utifrån detta har jag funderat över mitt yttre arkiv istället för det inre. Det som människor ser direkt och jag funderar nu över detta yttre i form av celler. Celler som kan förflyttas för att strategiskt vinna spelet.

*Halstablett*

Så för att komma igång på riktigt så börjar jag med självporträtt. Jag tänker måleri. Har inte målat på flera år tror jag, men nu har jag äntligen ett arbetsrum med en radio. Där ska jag måla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar