fredag 18 oktober 2013

FREDAG

Så har ännu en vecka passerat utan att jag hunnit tänka på det. Förkylning, som fortfarande hänger sig kvar, har gjort mitt arbete ordentligt lidande. Det, plus annat skolarbete plus jobb gör processen med gestaltningen svårhanterlig. Jag börjar på ett spår och kör fast. Ytterligare ett, kör fast igen. Tar upp penna och papper, men det känns inte bra. Det som hittills känns bäst är självporträtten nedan. Jag vill göra något med dem eller utveckla dem, vet dock inte åt vilken riktning. Funderade om jag ska måla dessa, men vet inte vad det ger mig. Kanske är den där gyllene regeln om att man måste göra det ändå. Gör. Gör. Gör.

Jag har givit upp kartorna. Hittar ingen bra kompass till dem.

Monster och myter hänger sig kvar.

Går igenom mina kurskamraters bloggar för inspiration, vilket hjälper. Ser att fler sitter fast, vilket känns igen.
Upp på banan nu igen. Släpp sargen. Knyt skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar