tisdag 22 oktober 2013

Inför handledning

Eftersom jag flyr landet under två dagar kommer jag missa handledning som ni nu förhoppningsvis sitter på. Jag hade gärna varit med, så ni som ska titta på min blogg, ös gärna på med tankar och synpunkter.
Här kommer mina tankar kring Lotta och Moas arbete! Nu har jag kanske inte hunnit se era senaste uppdateringar men skriver något i alla fall och fyller på under helgen när jag är tillbaka i verkligheten.

Lotta:
Tycker det låter grymt att du hittat en tråd i dina tankar, nämligen skillnaden. Jag tänker på det överflödiga, som i degen som jäser och delen som ramlar utanför bunken. Är det skillnaden?
Tycker även din animerade film ser intressant ut och hoppas på att få se mer, vad som händer med fötterna. En till väldigt bra animerad serie som du kanske redan sett är Salad Fingers, (http://youtu.be/M3iOROuTuMA). Fint att med enkla medel skapa stämning och känslor.


Moa:
Även här skillnader? Virkning eller demonstrant?
Dina svävande dukar är vackra, behöver de en motpol för att visa på skillnaden? Hur skulle de se ut i en "hårdare" miljö? Betong, trä, utomhus?
Är kojan kvar i tankarna och de kollektiva minnena?
Tankarna kring minnen som livet gillar jag, såg senast igår ett avsnitt av serien Downton Abbey, där en butler satte ord på detta. Minns inte exakt, men något med att minnen är den samling man har med sig i döden, så det är väl det livet handlar om.

Som sagt, kommer återkomma med fler synpunkter på ert arbete under helgen.

Men nu flyr jag snart för att förhoppningsvis hitta något mer till mitt arbete. Eller så fortsätter jag fotografera det "icke-verkliga" i andra världar när jag är tillbaka.
Ha en bra handledning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar