måndag 21 oktober 2013

Knyter ihop

Tiden som student börjar sakta, men säkert, lida mot sitt slut. Några veckor till och sen är denna tid över, ett kapitel i livet som tar slut. När man ska göra som Kungen och vända blad, tänker jag först se på bladen jag vänder. Åtskilliga anteckningar har gjorts under den här tiden och jag har skapat mig ett arkiv(!) av stödord, litteratur och föreläsningar att ta med mig. När jag nu sitter och går igenom de gamla anteckningarna finner jag ju så klart allt kludd. Böcer har fyllts av ord, men även av kluddande och skissande. Oftast, nästan alltid för mig, så stannar kluddet kvar i de gamla böckerna och blir bortglömt. Jag tänkte nu istället se vad som händer när kluddet får en ny plats. Går det att använda sig av det på något sätt?

Jag testar i alla fall. Här är ett litet urklipp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar