lördag 16 november 2013

Veckan som gått

En vecka känns som endast ett ögonblick. Ska jag vara ärlig har denna vecka handlat mycket om att arbeta och tyvärr gäller det inte skolarbete. Det är svårt att kombinera ett heltidsarbete med skolarbete och denna veckans försök med det gjorde att både blogg och skapande blev lidande.
Men inför nästa veckas handledning kommer jag göra mitt bästa för att ta med något fysiskt och jag ser fram emot att diskutera med min handledningsgrupp, det behöver jag nu.

Jag är inne och harvar i tankar kring verklighet, skapad verklighet, identitet, presentation mm och vet inte riktigt hur och var jag ska landa. OM jag skulle utgå från textdelen finns där massor att hämta om identitetssökande i skolan osv, så kanske är det en väg att gå.

Men samtidigt är det ett två klipp från den lilla filmen jag gjorde som jag inte kan släppa. Dels klippet där mannen som tvingas sälja sina elektronikprylar gråter på balkongen och dels klippet från filmen "Man tänker sitt". Egentligen är det kanske hela den filmen som berör mig mycket.
Men jag fastnar vid :

-Vad glor ni på? Har ni inte sett en människa?
-Jo, jag har sett många.
-Jaså?


Jag börjar vandra iväg i tankarna och tänker på filmscener som för evigt fastnat hos mig. Detta är en av dem:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar