tisdag 5 november 2013

Att redovisa något

Det har således blivt dags för att visa upp för människor vad vi gjort under dessa veckor av gestaltning. Läste precis Lisa P´s blogginlägg om varför det alltid är som roligast när man satt ner foten och avslutat något. För mig är detta inte avslutet, utan en slags mitt. Som jag förstår kommer vi fortsätta arbeta utifrån vårat arbete i kommmande kurs, samtidigt vill jag fotsätta själv att undersöka det jag håller på med för tillfället.

En självklarhet är ju att jag inte är först med något. Att min idè är unik, utan tvärtom. Därför läser jag idag en artikel i DailyMail, om fotografen Phil Rose som även han lockats av det virtuella fotandet. Precis som i mitt arbete går han emot spelets huvudtanke med våld och brott för att istället "beväpna sig med kamera istället för pistol".

För mig är detta otroligt intressant ur så många synpunkter. Dels tas spelvärlden upp till nya nivåer och bryter sig ur en form som tilldelats den. Samtidigt finns tankar kring motiv, verklighet, människor och identitet närvarande.
Jag hoppas i alla fall min lilla redovisning kan förklara lite om hur jag tänker.

Här kan ni läsa om Phil Rose!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar