lördag 23 november 2013

Arbetet går vidare

Så har ytterligare en vecka passerat, känns som jag skrivit det många gånger nu. Jag arbetar vidare med mitt huvudtema som kommit att handla om identitet. Under titeln "Har ni inte sett en människa" utforskare jag detta från olika håll.

Flödesskrivandet är märkligt. Märkligt på det sättet att man inte vet vad som kommer ut ut fingrarna när väl flödet kommer. Jag försöker ta lite tid varje dag att öva på detta och hittills har några spännande meningar dykt upp. Jag gillar verkligen metoden.

Eftersom ämnet identitet är starkt kopplat till skolan känner jag mig ganska trygg i litteratur att använda mig av i textdelen. Jag tänker på ytan, på det som visas upp, det som vi identifierar människor genom, och vill använda mig av det på något sätt. Kanske koppla till populärkultur, tv, film osv, för att stärka kopplingen till elevers egen värld.


Samtidigt har jag, precis som en bra bankrånare, en Plan-B. Jag berättade lite om denna på handledningen i tisdags, men kan inte riktigt släppa detta. Det är något som känns roligt, intressant, kanske upprörande för någon och kan kopplas till bildämnet i skolan. Kanske en bit från temat identitet, men ändå. Vi får se vad som händer.

Mer blogg snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar