måndag 18 november 2013

Dagens Karta

Dagens tankekarta.




Jag fortsätter med mina tankekartor. De är som ett stöd för mig i processen när det går på grund, som läget är nu. Jag är ivrig att komma igång med något, men just nu känns en handledning viktigare än någonsin. Jag stirrar på dagens karta. Stirrar mig blind.

Tror mig ha fastnat för mycket i "verkligheten" och försöker bryta mig loss därifrån. Vilket då blir verklighetsflykten igen och tillbaka några rutor på spelbrädet. Går det ens att fly från verkligheten?
Jag läser en bok = Verklighetsflykt = Att läsa är verkligt. Cirkeln är sluten och hjulet är runt.

Om jag börjar skriva då? Om jag vågar kasta mig ut på detta outforskade område för mig, vad händer då? Alltså, skriva historier. En historia baserad på verkligheten. Based on a true story.
Måla, teckna och brodera med ord. Det är alltid en isande känsla när någon annan ska läsa, men samtidigt är ord roliga.

Jag påminner mig själv om ett konstprojekt jag gjorde för många år sedan. Då jag titulerade mig själv som greve, försökte få tillgång till Riddarhuset som adlig och åkte på fiktiva semestrar som denne Greve Silvertrut. Detta är snart 10 år sedan. Hjulet är runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar